– Szkoła promująca zdrowie

Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej Grupy Kampinos w Borzęcinie Dużym to szkoła promująca zdrowie.

 “Życie to szalona, cudowna podróż. Panuje w nim chaos, zaraz później przychodzi spokój, a potem wszystko zaczyna się od nowa. Sekret polega na tym, by cieszyć się tą przejażdżką. Każdą jej chwilą.

                     – Regina Brett

CEL: Dbamy o swoje zdrowie w każdej dziedzinie życia, nasze motto brzmi: “Bądź życzliwy swej naturze, bo życzliwi żyją dłużej”

 Kryterium sukcesu: jesteśmy małą społecznością, w której wszyscy starają się być dla siebie życzliwi, dbają o swoje zdrowie i bezpieczeństwo.

Adresaci: uczniowie, rodzice, nauczyciele, pracownicy obsługi i administracji.

 

Logo szkoły promującej zdrowie

Logo szkoły

Definicja szkoły promującej zdrowie

Szkoła promująca zdrowie to szkoła, która we współpracy z rodzicami uczniów i społecznością lokalną:

  • systematycznie i planowo tworzy środowisko społeczne i fizyczne sprzyjające zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności szkolnej,
  • wspiera rozwój kompetencji uczniów i pracowników w zakresie dbałości o zdrowie przez całe życie.

Polski model  Szkoły Promującej Zdrowie

Standardy Szkoły Promującej Zdrowie

Przyjęty model SzPZ stanowił punkt wyjścia do opracowania czterech standardów. 

Standardy szkoły promującej zdrowie 

Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia ogólnego i innych obowiązujących aktach prawnych i ponadto:

  1. Koncepcja pracy szkoły, jej struktura i organizacja sprzyjają uczestnictwu społeczności szkolnej w realizacji działań w zakresie promocji zdrowia oraz skuteczności i długofalowości tych działań.
  2. Klimat społeczny szkoły sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz rodziców uczniów.
  3. Szkoła realizuje edukację zdrowotną i program profilaktyki dla uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz dąży do poprawy skuteczności działań w tym zakresie.
  4. Warunki oraz organizacja nauki i pracy sprzyjają zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz współpracy z rodzicami.

 

Imię i nazwisko koordynatora SPZ Justyna Szczepanik                             

22 752 05 24  j.szczepanik@zspborzecin.pl

Imiona i nazwiska członków szkolnego zespołu ds. promocji zdrowia Renata Chruścińska, Maria Goralewska, Małgorzata Kozaryna, Michał Leśniewski, Sylwia Miksza, Agnieszka Rutkowska, Michał Skorupiński, Beata Smolarek

 

 

Plan działań  w zakresie promocji zdrowia z wybranymi problemami priorytetowymi:

OBSZAR ZADANIA/TREŚCI SPOSÓB REALIZACJI :

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA:

  • Udział w zawodach sportowych w poszczególnych dyscyplinach sportu.
  • Szkolny dzień sportu.
  • Pozalekcyjne zajęcia sportowe.
  • Zajęcia na basenie klas 4.
  • Imprezy sportowe szkolne i środowiskowe : I dzień wiosny, Dzień Sportu itp.
  • Aktywne przerwy.
  • Wycieczki klasowe połączone z aktywnością fizyczną.
  • Integracja społeczności szkolnej przez aktywność fizyczną.
  • Przerwy śródlekcyjne.
  • Aktywni wolontariusze

BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE I ŚRODOWISKU:

  • Uświadamianie, przypominanie społeczności szkolnej, iż bezpieczeństwo jest priorytetem.
  • Dbanie o bezpieczeństwo swoje i innych.
  • Spotkania z przedstawicielami służb policji, straży miejskiej, ratownika medycznego.
  • Stały monitoring sytuacji wychowawczej – identyfikowanie zagrożeń.
  • Realizacja programu „Bezpieczna szkoła”.
  • Warsztaty edukacyjne dla uczniów dotyczące pomocy przedmedycznej.
  • Prelekcje nt. zasad bezpieczeństwa podczas ferii zimowych, wakacji oraz dnia codziennego.
  • Udział w konkursach, programach poświęconych tematyce bezpieczeństwa.
  • Zajęcia przygotowujące do zdobycia karty rowerowej.
  • Nabywanie umiejętności zachowania się w czasie ogłaszania alarmu przeciwpożarowego w szkole.
  • Bezpieczny wolontariusz.

PRAWIDŁOWE ODŻYWIANIE:

  • Wskazywanie społeczności szkolnej prawidłowych nawyków żywieniowych oraz uświadamianie, jakie zagrożenia są związane z nieprawidłowymi zachowaniami względem własnego zdrowia.
  • Dbałość o kulturę spożywania posiłków.
  • Promowanie zdrowego stylu życia.
  • Ekologia – wpływ środowiska na nasze zdrowie.
  • Zajęcia z wychowawcą  na temat prawidłowego odżywiania, prelekcje na lekcjach wychowania do życia w rodzinie, biologii, na temat prawidłowego stylu życia.
  • Warsztaty z dietetykiem.
  • Prelekcje dla rodziców podczas zebrań.
  • Udział w konkursach, akcjach związanych z tematyką odżywiania i prawidłowego stylu życia.
  • Udział w programach edukacyjnych poświęconych żywieniu i aktywności fizycznej.
  • Gazetka – tablica poświęcona edukacji promującej zdrowiej.
  • Udział w konkursach, programach, akcjach ekologicznych.
  • Organizacja zdrowego tygodnia.
  • Prelekcje na temat nie marnowania żywności oraz segregacji odpadów

PROFILAKTYKA ZDROWOTNA:

  • Działania mające na celu zapobieganie chorobom.
  • Utrwalanie prawidłowych wzorców zdrowego stylu życia.
  • Zapobieganie chorobom poprzez kontrolowanie nawyków higienicznych.
  • Bilans zdrowia wykonany przez pielęgniarkę szkolną.
  • Spotkania z psychologiem szkolnym.
  • Spotkanie z dietetykiem.
  • Diagnoza sprawności fizycznej poprzez wybrane testy.
  • Programy profilaktyczne realizowane w szkole.
  • Warsztaty profilaktyczne dla uczniów.
  • Szkolenia dla nauczycieli.
  • Udział w akcjach i kampaniach poświęconych zagrożeniom tj. palenie papierosów, narkotyki, dopalacze, alkohol itp.
  • Radzenie sobie z krytyką, presją, stresem, negatywnymi emocjami. Rozwijanie pozytywnego myślenia o samym sobie, wiary w siebie.

HIGIENA OSOBISTA ORAZ NAUKI I PRACY:

  • Dążenie do uzyskania jak najlepszego samopoczucia i zdrowia osiągalnego dla człowieka w najkorzystniejszych dla niego warunkach.
  • Utrzymanie i wzmocnienie zdrowia oraz rozwijanie pełnej sprawności i aktywności fizycznej, psychicznej i umysłowej organizmu człowieka w każdym wieku.
  • Spotkanie z pielęgniarką szkolną.
  • Prelekcje na lekcjach wychowawczych, biologii, wychowania do życia w rodzinie, wychowania fizycznego na temat higieny osobistej.
  • Przeprowadzanie fluoryzacji zębów.
  • Stworzenie w szkole stref aktywności i odpoczynku.
  • Kształtowanie nawyków i przyzwyczajeń higieniczno- zdrowotnych.
  • Zasady właściwego doboru stroju w różnych porach roku.
  • Właściwe warunki do utrzymania higieny osobistej przez uczniów i pracowników szkoły tj. w łazienkach zapewniony dostęp do bieżącej ciepłej i zimnej wody, mydła w dozownikach, suszarek lub ręczników jednorazowych do rąk, papieru toaletowego oraz tzw. „różowej skrzyneczki”.
  • Współpraca z sanepidem – prelekcje, informacje, ulotki.

Ważniejsze wyniki przeprowadzonej autoewaluacji działań:

    Wszystkie zaplanowane  działania, podjęte w celu poprawy zdrowego stylu życia poprzez zdrowe odżywianie i aktywność fizyczną na łonie natury w otulinie Kampinoskiego Parku Narodowego, zostały zrealizowane.

    Przeprowadzona ewaluacja działań w ramach programu Szkoła Promująca Zdrowie wskazuje na zwiększenie świadomości całej społeczności szkolnej o konieczności prowadzenia zdrowego stylu życia poprzez zdrowe odżywianie, higienę osobistą i uprawianie różnych form aktywności fizycznej. Zdecydowana większość uczniów dostrzega konieczność zmiany nawyków żywieniowych oraz sposobów spędzania wolnego czasu na bardziej aktywny. Uczniowie, nauczyciele, pracownicy niepedagogiczni oraz rodzice w pełni akceptują założenia programu Szkoła Promująca Zdrowie i prowadzone w ramach programu działania. Działania i zmiany wprowadzone w ostatnich latach pozytywnie wpływają na społeczność szkolną, funkcjonowanie szkoły oraz promocję placówki w środowisku lokalnym, są akceptowane i wszyscy chętnie w nich uczestniczą. Uczniowie zauważają różnorodność działań mających na celu poprawę ich kondycji fizycznej. Mimo zadowalających wyników naszej pracy, będziemy kontynuować, uatrakcyjniać i promować dotychczasowe działania, aby nadal dbać o zdrowie i kondycję fizyczną całej społeczności szkolnej.

Edukacja zdrowotna jest nieodłącznym elementem promocji zdrowia i szkoły promującej zdrowie. Przedstawiciele społeczności szkolnej, aby działać na rzecz zdrowia własnego i innych ludzi, muszą zostać wyposażeni w odpowiednie kompetencje. Zgodnie z wieloma dokumentami międzynarodowymi (w tym Konwencją o Prawach Dziecka) edukacja zdrowotna jest podstawowym prawem każdego dziecka. Stan zdrowia społeczeństwa w Polsce, w tym także dzieci i młodzieży, jest niezadowalający. Dobrze realizowana edukacja zdrowotna to szansa, że uczniowie i absolwenci szkoły będą w przyszłości lepiej rozumieli, umieli i chcieli dbać o zdrowie swoje i innych ludzi oraz o swoje środowisko. Jest to także szansa dla nauczycieli i innych pracowników szkoły. Im także potrzebna jest edukacja zdrowotna, aby dokonywać wyborów sprzyjających zdrowiu, lepiej radzić sobie i kierować zmianami, jakie niesie reforma edukacji i codzienne życie. Zapewnienie odpowiedniej jakości realizacji edukacji zdrowotnej w szkole wymaga określenia standardów i monitorowania stopnia jego osiągania przez realizatorów.

Można uznać, że pozytywny klimat społeczny szkoły decyduje o jakości życia szkoły i jest zasobem dla zdrowia uczniów i pracowników. Działania informacyjne i praca nad upowszechnianiem koncepcji SzPZ, jej zrozumieniem i akceptacją powinna być procesem ciągłym, powtarzanym okresowo, a dla nowych członków społeczności szkolnej powinna być prowadzona na początku każdego roku szkolnego.

Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: – satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, – zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, – uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej.

 

Wnioski:

  1. Koncepcja pracy szkoły, jej struktura i organizacja sprzyjają uczestnictwu społeczności szkolnej w realizacji działań w zakresie promocji zdrowia oraz skuteczności i długofalowości tych zadań.
  2. Klimat społeczny szkoły sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz rodziców uczniów.

 3.Szkoła realizuje edukację zdrowotną i program profilaktyki dla uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz dąży do poprawy skuteczności działań w tym zakresie.

 4.Warunki oraz organizacja nauki i pracy sprzyjają zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz współpracy z rodzicami.

 

 

Z okazji Dnia Ziemi w naszej szkole odbył się Tydzień Ekologiczny. Jedną z jego atrakcji był POKAZ MODY EKOLOGICZNEJ. Chętni uczniowie przygotowali na tą okazję zaprojektowane przez siebie stroje, które wykonali z niepotrzebnych już przedmiotów oraz materiałów przeznaczonych na śmietnik. Swoje piękne dzieła mogli zaprezentować na wspomnianym wcześniej pokazie. Później odbyła się dyskoteka i zabawa bańkami otrzymanymi w ramach nagrody.

Sylwia Miksza

 

———————————————————————————————————————————–

 

Podczas Tygodnia ekologicznego uczniowie klas 1-3 założyli przed szkołą ogródek. Zasadzili w nim zioła: miętę, tymianek, rozmaryn, bazylię, lubczyk, pietruszkę. Dodatkowo dzieci przyniosły mnóstwo sadzonek bylin i innych roślin, które znalazły swoje miejsce przed szkołą. Teraz możemy je podziwiać i obserwować jak rosną.

Sylwia Miksza

—————————————————————————————————————————————

 

 

 

————————————————————————————————————————————

 

 

BIERZEMY UDZIAŁ W PROGRAMIE “OWOCE W SZKOLE”

 


 

 

W dniu 23 marca uczniowie z klasy 2a w ramach programu Warzywa i Owoce w Szkole piekli bułeczki i robili zdrowe wiosenne kanapki. Każdy uczeń przyniósł do szkoły warzywa: sałatę, pomidory, ogórki, rzodkiewki, a także twarożek i pastę jajeczną. Ponadto na kanapkach znalazł się świeżo zerwany szczypiorek pochodzący z klasowego ogródka. Podczas zajęć kulinarnych dzieci korzystały z pomocy z projektu Laboratoria Przyszłości.
Anita Lewandowska

—————————————————————–

Kampania informacyjno-edukacyjna “Znamię! Znam je?”

 

 Kampania informacyjno-edukacyjna pt. “Znamię! Znam je?” zaadresowana jest do uczniów klas siódmych i ósmych szkół podstawowych. Uczniowie naszej szkoły mieli możliwość dowiedzieć się jak niebezpieczną chorobą jest czerniak, zwłaszcza, gdy jest późno wykryty ale też w jaki sposób można go wcześnie wykryć, co znacząco zwiększa szanse na wyleczenie. Uczniowie zostali wyposażeni w wiedzę jak przeprowadzać samobadanie skóry (w oparciu o pięć cech charakterystycznych czerniaka- ABCDE), a także poznać zasady ochrony skóry. Program edukacyjny powstał dzięki sekcji naukowej Polskiego Towarzystwa Chirurgii Onkologicznej. Realizatorem programu we wszystkich klasach siódmych i ósmych była pielęgniarka szkolna.
Emilia Borys Nowakowska

—————————————————————–

“Tydzień dla profilaktyki chorób zakaźnych”

 

Szanowni Państwo,

Ministerstwo Edukacji i Nauki wspólnie z Głównym Inspektorem

Sanitarnym oraz organizacjami pozarządowymi przygotowało pakiet

materiałów informacyjno-edukacyjnych dotyczący chorób zakaźnych

 o organizacji “Tygodnia dla profilaktyki chorób zakaźnych”.

 

Szczegółowe informacje znajdą Państwo także na naszej stronie internetowej

https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/tydzien-dla-profilaktyki-chorob-zakaznych.

 

 

 

W ramach Tygodnia Ekologicznego  klasy 1-3 zagospodarowywały przyrodniczo przestrzeń wokół szkoły. Uczyły się sadzić sadzonki roślin oraz siać nasiona. Dobierały z pomocą dorosłych odpowiednie dla nich miejsce. Łączyły pasujące ze sobą kolory. Ta lekcja przyrody sprawiła, że już teraz wokół szkoły jest wesoło i kolorowo.   Ponadto każdego dnia dzieci będą mogły obserwować wegetację roślin i efekty swojej pracy.
 

Opiekun samorządu szkolnego klas 1-3
 Sylwia Miksza

————————————————————————————————————————————

 

PROFILAKTYKA CZERNIAKA

ORGANIZATOR

Organizatorem V Ogólnopolskiego Programu Profilaktyki Czerniaka jest
Studenckie Koło Naukowe ONKOMA przy Klinice Gastroenterologii
Onkologicznej w Narodowym Instytucie Onkologii im. Marii
Skłodowskiej-Curie w Warszawie – Państwowym Instytucie Badawczym
działając we współpracy z Akademią Czerniaka – sekcją naukową
Polskiego Towarzystwa Chirurgii Onkologicznej.

PODSTAWA MERYTORYCZNA DO REALIZACJI PROGRAMU

Czerniak (nowotwór złośliwy wywodzący się z melanocytów) nadal
pozostaje jednym z wyzwań dla zdrowia publicznego. Według najnowszych
danych Krajowego Rejestru Nowotworów w 2019 roku odnotowano ponad 3 700
nowych rozpoznań czerniaka oraz aż 1765 zgonów. W porównaniu tylko z
danymi z 2010 oznacza to przyrost o PRAWIE 50%. Według estymacji
Krajowego Rejestru Nowotworów tylko w ubiegłym roku zanotowano aż
4356 przypadków nowych zachorowań, co w porównaniu z rokiem 1980
stanowi WZROST AŻ O 712%! Co więcej, na czerniaka można zachorować w
każdym momencie życia. Nie istnieje limit wieku, po przekroczeniu
którego ryzyko czerniaka maleje. Zasadniczą przyczyną niniejszego
stanu jest nadal rozpoznawanie nowotworu w zaawansowanym stadium, co
wynika nadal ze zbyt niskiej świadomości społecznej na temat
czerniaka – czym jest, jakie są czynniki ryzyka zachorowania oraz
jakie są metody skutecznej profilaktyki.

PODSTAWA PRAWNA DO REALIZACJI PROGRAMU

Realizacja programu wynika z zapisów zawartych w załączniku do
uchwały nr 10 Rady Ministrów z dnia 4  lutego 2020 r. w sprawie
przyjęcia programu wieloletniego pn. NARODOWA STRATEGIA ONKOLOGICZNA NA
LATA 2020-2030 (M.P. z 2020 r. poz. 189) oraz w § 2 UST. 1 PKT 1 LIT.
C ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 3 KWIETNIA 2019 R.
w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkól (Dz. U. z
2019 r. poz. 639 ze zm.), w którym to dookreślono, iż uczniowie w
ramach godziny wychowawczej powinni realizować na  zajęciach z
wychowawcą treści dotyczące istotnych problemów społecznych, w  tym
kwestie zdrowotne.  Ponadto w wymaganiach szczegółowych przedmiotu
biologii zawarto, iż uczeń m.in. powinien znać budowę skóry oraz
wykazywać związek pomiędzy nadmierną ekspozycją na promieniowanie
ultrafioletowe a  zachorowalnością na nowotwory skóry. Oznacza to tym
samym, iż uczniowie realizują program w ramach ISTNIEJĄCEJ SIATKI
GODZIN, a nie w ramach godzin ponadwymiarowych. Swoistą klamrę
podsumowującą podjęte działania w ciągu całego roku stanowi
Ogólnopolski Tydzień Profilaktyki Czerniaka, który w przyszłym roku
świętować będziemy po raz dwunasty.

GRUPA DOCELOWA PROGRAMU

Grupę docelową programu stanowią UCZNIOWIE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
(wszystkie klasy siódme i ósme) oraz UCZNIOWIE SZKÓŁ
PONADPODSTAWOWYCH (wszystkie roczniki klas). Po skończonych zajęciach
uczniowie będą znać złote zasady profilaktyki czerniaka, zdobędą
umiejętność przeprowadzenia samobadania skóry czy też
różnicowania zmian podejrzanych o charakter nowotworowy ze zwykłymi
znamionami na podstawie zasady ABCDE _(„czerniakowe abecadło”)._
Warto również podkreślić, iż dzięki zdobytej wiedzy nastolatkowie
mogą stać się ambasadorami akcji w swoich lokalnych środowiskach,
zachęcając rodzinę i znajomych do podjęcia tych niezwykle prostych
acz skutecznych działań profilaktycznych.

LICZBA GODZIN PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ PROGRAMU

Program przeznaczony jest na 1 JEDNOSTKĘ LEKCYJNĄ NA ODDZIAŁ KLASOWY,
którą należy zrealizować DO 1 KWIETNIA 2023 ROKU. Oznacza to, że
docelowa liczba godzin do zrealizowania w przypadku szkół
ponadpodstawowych stanowi RÓWNOWARTOŚĆ SUMY wszystkich oddziałów
klasowych, natomiast w przypadku szkół podstawowych RÓWNOWARTOŚĆ
SUMY oddziałów klas siódmych i ósmych. Z przeprowadzonych zajęć
należy sporządzić sprawozdanie (formularz sprawozdania w formacie
Excel zostanie udostępniony w terminie późniejszym) i przesłać do
koordynatora w uzgodnionej formie (mailowo lub w wersji papierowej) w
terminie uzgodnionym z koordynatorem. Przypominamy, iż sprawozdania
zbiorcze od Państwa koordynatorów winny spłynąć DO 23 KWIETNIA 2023
ROKU, dlatego rekomendujemy, by wyznaczyć szkołom termin 2 tygodnie
wcześniej tj. DO 9 KWIETNIA 2023 ROKU.

REALIZATORZY PROGRAMU

Realizatorami programu mogą być m.in.: biolodzy, wychowawcy klas,
pedagodzy bądź pielęgniarki szkolne w ramach godziny wychowawczej.
Gorąco zachęcamy, by szkoły wyznaczały również szkolnych
koordynatorów/liderów, co ułatwi Państwu dalszy kontakt z placówką
przy realizowaniu programu.

MATERIAŁY

Wszelkie materiały niezbędne do realizacji programu znajdują się pod
linkiem
https://onkosys-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/michal_siwik_teams_pib-nio_pl/EiKKxdci0CNNlfuxvPiLYdgBQz3A0fE0KKAq_MQsdLWVHw
[1]. Aby uzyskać dostęp do wszystkich treści wystarczy, że klikną
Państwo w powyższy link, przy czym zalecamy korzystanie z
przeglądarek Google Chrome lub Mozilla Firefox. Mogą je Państwo
przeglądać na komputerach i urządzeniach mobilnych, jak i pobrać na
swój sprzęt, by mieć dostęp do materiałów również w wersji
offline. W przypadku ewentualnych problemów technicznych związanych z
działaniem linku proszę zgłaszać je do lokalnych koordynatorów z
ramienia organu prowadzącego szkołę, którzy to są w bieżącym
kontakcie z organizatorem programu.

Przygotowany pakiet materiałów zawiera:

* 25-minutowe SZKOLENIE DLA NAUCZYCIELA w formie filmu z udziałem
Prof.dr hab.n.med. Piotra Rutkowskiego
* Poradnik metodyczny dla nauczyciela wraz z proponowanym scenariuszem
zajęć
* Prezentacja multimedialna dot. czerniaka
* Materiały graficzne (złote zasady ochrony skóry, ABCDE czerniaka,
zdjęcia czerniaków, plakat oraz ulotka dot. czerniaka etc.)
* Materiały filmowe do wykorzystania na lekcji (film dla uczniów,
film #NieSpieczRaka z udziałem Marysi Winiarskiej oraz Zosi
Zborowskiej-Wrony)

Jedną z tegorocznych nowości jest link do dwóch interaktywnych gier,
gdzie razem z uczniami mogą Państwo sprawdzić zdobytą wiedzę
podczas zajęć. Linki do gier znajdują się w powyższym folderze, do
którego link znajduje się powyżej.

_Pozostaję z szacunkiem, _

LEK. MICHAŁ SIWIK
_Młodszy asystent, Opiekun Studenckiego Koła Naukowego Onkoma_

E-MAIL:

skn.onkoma@pib-nio.pl

Klinika Onkologii i Radioterapii
Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie
– Państwowy Instytut Badawczy
02-781 Warszawa, ul. W. K. Roentgena 5
www.pib-nio.pl [2]

Links:
——
[1] https://onkosys-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/michal_siwik_teams_pib-nio_pl/EiKKxdci0CNNlfuxvPiLYdgBQz3A0fE0KKAq_MQsdLWVHw
[2] https://www.pib-nio.pl/

 

 

 

 

 

logo szkoły

www.zspborzecin.pl

TELEFONY

Przedszkole: 22 752-05-24 wew. 1

Stołówka/intendent: 22 752-05-24 wew. 2

Sekretariat szkoła/przedszkole: 22 752-05-24 wew. 4

Szkoła: 22 752-05-24 wew. 3, a następnie:
  • Pokój nauczycielski klas I–III: 1
  • Pokój nauczycielski klas IV-VIII: 2
  • Świetlica: 3
  • Pedagog: 4

Kancelaria/faks: 22 752-05-24 wew. 6

ADRES

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Borzęcinie Dużym

ul. Warszawska 697

05-083 Borzęcin Duży

Back to top